Jak wyglądają zajęcia jogi w koszuli?

Zdjęcia: Martyna Kronenberger, www.martynakronenberger.com

 joga w biurze zajęcia gratis

Czy wiesz, że brak ruchu i siedzący tryb życia nie są naturalne dla ludzkiego ciała? Sprzyja to rozwojowi chorób układu ruchu, krążenia, nieprawidłowej postawie. Dodatkowo stres w sytuacjach zawodowych pogłębia napięcia mięśni i może negatywnie wpływać na efektywność i motywację pracowników.

WHO zaleca każdemu minimum 30 minut ruchu dziennie, dla zachowania zdrowia i sprawności. Praktyka jogi jest idealnym rozwiązaniem, ponieważ ma ona działanie przeciwne niż stres:

  • Obniża tętno spoczynkowe
  • Spowalnia oddech
  • Obniża ciśnienie krwii
  • Obniża poziom hormonu stresu – kortyzolu
  • Pomaga rozluźnić napięte mięśnie i rozruszać stawy

Co zrobić?

Zaproś jogę do biura.

Już 15-30 minut ćwiczeń rozciągających połączonych z oddechem i koncentracją pozytywnie wpływa na samopoczucie i efektywność pracowników. Pełne 60-minutowe zajęcia jogi na matach rozruszają całe ciało i uspokoją umysł.

Zajęcia jogi mogą odbywać się przed, w trakcie lub na koniec dnia pracy.

Mogą to być następujące formuły:

  • Joga w koszuli – krótki, 30 minutowy program przeznaczony dla wszystkich, którzy chcą się zregenerować bez rozkładania maty i przebierania. Zajęcia mogą się odbyć na przykład w sali konferencyjnej z krzesłami. Program składa się z:
    • Ćwiczeń rozciągających najbardziej spięte mięśnie na stojąco i przy użyciu krzeseł
    • Ćwiczeń oddechowych i koncentracji
    • Relaksacji ze wstępem do medytacji
  • Yoga Slow Flow (Joga łagodna) – spokojne 60 minutowe zajęcia z jogi vinyasa. Czarodziejsko zamieniamy salę konferencyjną w nasze mini studio jogi, rozkładamy maty, wspólnie oddychamy i ruszamy się w rytm tego oddechu. Sesja składa się z:
    • Krótkiej koncentracji i ćwiczeń oddechowych
    • Rozgrzewki
    • Vinyasy, czyli płynnego przechodzenia z oddechem między pozycjami jogi
    • Końcowej relaksacji

Poziom zajęć jest odpowiedni dla wszystkich – tych, którzy pierwszy raz próbują jogi również. W razie potrzeby nauczyciel proponuje kilka wersji każdego ćwiczenia, tak, żeby każdy znalazł odpowiednią dla siebie. Skupiamy się na wzmacnianiu i uelastycznianiu kręgosłupa oraz miejsc, które najbardziej odczuwają długą pracę w pozycji siedzącej.

  • Yoga Flow (Joga dynamiczna) – 60 minutowe zajęcia z dynamicznej jogi vinyasa. Dla grup, które chcą mocniejszego treningu.

W razie potrzeby możemy indywidualnie ustalić inny czas trwania albo program zajęć.